Une auberge pour les admirateurs de Jane Austen, et bien plus encore...
 
AccueilRechercherS'enregistrerConnexion
-50%
Le deal à ne pas rater :
-50% sur les sacs à dos pour ordinateur portable Urban Factory ...
19.99 € 39.99 €
Voir le deal

 

 Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook

Aller en bas 
+4
kazibao
Sybel
Miss Maureen
Chevalier Bayard
8 participants
AuteurMessage
Chevalier Bayard
Ready for a strike!
Chevalier Bayard


Nombre de messages : 1374
Age : 48
Localisation : secteur 2814
Date d'inscription : 22/12/2008

Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook Empty
MessageSujet: Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook   Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook Icon_minitimeJeu 23 Fév 2012 - 17:45

Je passe en coup de vent, poster une coupure de presse que je viens de voir passer dans ma boîte mail et qui pourrait intéresser certaines personnes ici: un jeu autour de Jane Austen, produit par BBC Worldwide, bientôt disponible sur Facebook Very Happy (ben oui, venant de moi; il y avait quand même de grandes chances que ça parle de jeux vidéos ^^).

Citation :
Jane Austen’s Rogues and Romance coming to Facebook this Spring

LOS ANGELES, CA (February 23, 2012) – BBC Worldwide is preparing to bring the world of Jane Austen to Facebook in a new interactive game inspired by her work. Developed in partnership with Legacy Interactive, Jane Austen’s Rogues and Romance will re-create the world of her novels allowing players to take part in an imaginative adventure that follows the path of Elizabeth and Mr Darcy after they are married.
For almost 200 years Jane Austen’s work has stood the test of time with legions of fans worldwide enjoying her witty character portrayals and depictions of 19th century English society. Her novels have inspired countless adaptations, prequels and sequels including The Jane Austen Book Club; Pride and Prejudice and Zombies and Clueless. Jane Austen’s Rogues and Romance will mark the first time her works have inspired an online social game.

Robert Nashak, EVP, BBC Worldwide Digital Entertainment & Games, explains, “Social interaction is at the core of Austen’s work and we felt that was a concept we could explore that had a natural synergy with Facebook. Rogues and Romance is a fun romp of a game that celebrates the world of Jane Austen.”

“I am a ‘Janeite’ of long standing and thrilled to be able to translate my secret obsession into a fun social game,” says Ariella Lehrer, CEO of Legacy Interactive. “We are determined to deliver an experience that passionate Austen fans will love, as well as gameplayers who know of Austen but have never read her novels.”

Jane Austen’s Rogues and Romance is set to launch on Facebook this Spring. The game takes Pride and Prejudice as its starting point following the newly married Elizabeth and Mr Darcy on a hidden object adventure with an intriguing twist. Players will be able to take their place in society leaving calling cards, attending and hosting receptions and pursuing courtships. Each player will have their own manor house and be able to indulge their penchant for fashion with a choice of Regency-era costumes.

For more information, please contact:
apps.facebook.com/janeaustengame
www.austengame.com

NOTES TO EDITORS
BBC Worldwide Limited is the main commercial arm and a wholly owned subsidiary of the British Broadcasting Corporation (BBC). The company exists to maximise the value of the BBC’s assets for the benefit of the licence fee payer and invest in public service programming in return for rights. The company has six core businesses: Channels, Content & Production, Sales & Distribution, Consumer Products, Brands, Consumers & New Ventures and Magazines, with digital ventures incorporated into each business area. In 2010/11, BBC Worldwide generated profits of £160 million on sales of £1158 million and returned £182m to the BBC. For more detailed performance information please see our Annual Review website: www.bbcworldwide.com/annualreview

bbcworldwide.com
twitter.com/bbcwpress

About Legacy Interactive
Entertaining customers since 1998, Legacy Interactive has established a reputation for developing intelligent, realistic, and engaging games for a broad audience. Located in Los Angeles, Legacy has introduced new interactive genres, including its Hollywood Hits series of games based on popular TV dramas such as Twilight Zone, Murder She Wrote, Ghost Whisperer, Criminal Minds, Psych, and House M.D. Through Legacy's casual game platform, customers can play hundreds of casual games from both Legacy as well as its third party partners. Legacy's games are distributed worldwide, in more than 15 languages, through both retail and digital channels, on all major platforms.

Il y a qqs visuels disponibles sur les liens donnés dans la coupure de presse. De mon côté je me remets au boulot Very Happy
Revenir en haut Aller en bas
http://www.g2unit.com
Miss Maureen
Regency Gown in the Wind
Miss Maureen


Nombre de messages : 3615
Age : 32
Localisation : Belgique, au pays de Tintin
Date d'inscription : 01/09/2010

Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook Empty
MessageSujet: Re: Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook   Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook Icon_minitimeJeu 23 Fév 2012 - 19:08

Chouette merci! J'en connais une qui va encore aller sur facebook uniquement pour jouer...
Revenir en haut Aller en bas
http://lheureanglobelge.canalblog.com/
Sybel
Subtil compliment
Sybel


Nombre de messages : 160
Age : 43
Date d'inscription : 15/01/2012

Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook Empty
MessageSujet: Re: Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook   Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook Icon_minitimeVen 24 Fév 2012 - 9:19

Oh la la merci pour cette news ! Je sens que je vais y jouer moi... Embarassed
Revenir en haut Aller en bas
kazibao
Overwhelmed Lucky Lady
kazibao


Nombre de messages : 3663
Age : 40
Localisation : définitivement établie à Thornfield Hall
Date d'inscription : 22/01/2009

Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook Empty
MessageSujet: Re: Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook   Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook Icon_minitimeVen 24 Fév 2012 - 9:27

Wouhou un hidden object Jane Austen cheers (Je viens justement d'en terminer un sur Sherlock Holmes)
Merci pour l'info Chevalier Bayard
Revenir en haut Aller en bas
http://justanoverwhelmedlady.tumblr.com/
Keren
Ville du Nord...
Keren


Nombre de messages : 754
Age : 33
Date d'inscription : 30/10/2011

Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook Empty
MessageSujet: Re: Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook   Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook Icon_minitimeJeu 17 Mai 2012 - 13:10

Ce projet avance bien! Apparemment ce jeu sera accessible cet été! cheers
Sur leur page, il poste régulièrement des images où l'on peut voir l'évolution des dessins des personnages! Very Happy
Revenir en haut Aller en bas
https://www.facebook.com/pages/Netherfield-Park/501899876495154
Keren
Ville du Nord...
Keren


Nombre de messages : 754
Age : 33
Date d'inscription : 30/10/2011

Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook Empty
MessageSujet: Re: Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook   Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook Icon_minitimeMar 12 Juin 2012 - 18:34

Double post pour la bonne cause! cheers Le jeu est dorénavant ouvert! Je vais tester de suite! Wink
Revenir en haut Aller en bas
https://www.facebook.com/pages/Netherfield-Park/501899876495154
Miss Maureen
Regency Gown in the Wind
Miss Maureen


Nombre de messages : 3615
Age : 32
Localisation : Belgique, au pays de Tintin
Date d'inscription : 01/09/2010

Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook Empty
MessageSujet: Re: Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook   Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook Icon_minitimeMar 12 Juin 2012 - 18:45

Merci Keren, je m'en vais tester aussi! Very Happy
Revenir en haut Aller en bas
http://lheureanglobelge.canalblog.com/
austen94
Victorian Time Lady
austen94


Nombre de messages : 3189
Age : 55
Localisation : Vincennes
Date d'inscription : 22/05/2012

Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook Empty
MessageSujet: Re: Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook   Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook Icon_minitimeMar 12 Juin 2012 - 21:29

j'y vais aussi de ce pas ... Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook 567661
Revenir en haut Aller en bas
Satine
Flaming Eyes and Soul
Satine


Nombre de messages : 3352
Age : 34
Localisation : Lost in Thornfield.
Date d'inscription : 05/07/2011

Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook Empty
MessageSujet: Re: Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook   Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook Icon_minitimeMer 13 Juin 2012 - 3:01

OOOOH QUELLE SUPERBE IDEE CE JEU cheers
Revenir en haut Aller en bas
http://laproseduneepoque.blogspot.fr/
valmont
Mal'conciliu di lume
valmont


Nombre de messages : 4356
Age : 52
Localisation : Au fin fond de nulle part...
Date d'inscription : 20/02/2012

Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook Empty
MessageSujet: Re: Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook   Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook Icon_minitimeMer 13 Juin 2012 - 5:59

Hum... Il n'est dispo que sur Facebook ? Rolling Eyes
Revenir en haut Aller en bas
http://www.filmsdelover.com
Miss Maureen
Regency Gown in the Wind
Miss Maureen


Nombre de messages : 3615
Age : 32
Localisation : Belgique, au pays de Tintin
Date d'inscription : 01/09/2010

Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook Empty
MessageSujet: Re: Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook   Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook Icon_minitimeMer 13 Juin 2012 - 10:42

Oui je pense... Il faut bien des avantages à être sur facebook.

Le jeu est assez amusant, pour ma part je dois m'aider d'un traducteur pour certains mots (oar, bullet,...) mais malheureusement on a des limites d'énergie comme avec d'autres jeux sur facebook, au moins ça limite le temps de la pause... Razz
Revenir en haut Aller en bas
http://lheureanglobelge.canalblog.com/
Contenu sponsorisé





Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook Empty
MessageSujet: Re: Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook   Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook Icon_minitime

Revenir en haut Aller en bas
 
Jane Austen’s Rogues & Romance - un jeu vidéo sur Facebook
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» [sondage] Duel Jane Austen n° 15 (Becoming Jane vs Miss Austen Regrets)
» Jane Austen never dies ! (The Mysterious Death of Miss Austen, Lindsay Ashford)
» Austen Power - Jane Austen à l'honneur dans un article de Libération
» Souvenirs sur Jane Austen de James Edward Austen-Leigh
» Lost in Austen/Jane Austen et moi, Emma Campbell Webster

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
The Inn at Lambton :: Do you read, Mr Darcy? :: Jane Austen :: Let's play !-
Sauter vers: