Une auberge pour les admirateurs de Jane Austen, et bien plus encore... |
|
| Quizz : quel personnage de Jane Austen êtes-vous? | |
|
+41Rose Bleue cléopatre austen94 Satine Tiadeets Beth Wuxue Athéna Serpencia melv83 Miss Maureen Folavril Panda Miss Price April Elianor Lady Crumpets Rosalind Queen Margaret mag Ysabelle Isleene Elizabeth-Bennet Miss Marian misshoneychurch MarianneJustineBrandon mimidd Amelia_Symphony imonjo Eledhwen Les yeux noirs nathy's Ju Dune esperluette Selenh lady Clare Fred Fauvette Scarlett Unnie cat47 45 participants | |
Auteur | Message |
---|
Rose Bleue Shining Blue Moon
| Sujet: Re: Quizz : quel personnage de Jane Austen êtes-vous? Mer 4 Juil 2012 - 23:47 | |
| Je n'avais jamais fais ces tests alors pour le premier je suis Anne Elliot - Spoiler:
Qualities: easily persuaded, kind, sensible, noble, observant, romantic, anxious, quiet.
About you: You have three sides. You are a kind, quiet and noble being with sense. You are a romantic and anxious observer. You are easily persuaded and meek.
The last can be your downfall but the first two sides save you from your problems. You will always find true friends and true love, as people are attracted to your quiet beauty. But you have to stand up for what you want out of life to get what you can. However, where there's a will there's a way, and true love will find itself being drawn to you forever like a magnet. You know the saying: You either always love or never did.
Fortune: You will have your fairytale ending with all wrongs becoming rights in the end. And you totally deserve it.
Je ne me trouve pas très calme perso et en général si c'est vrai que j'aime demander conseil quand je dois prendre des décisions importantes, je ne change pas facilement d'avis. Par contre, c'est vrai que je suis inquiète de nature et romantique. Pour le deuxième je suis Lizzie- Spoiler:
You Scored as Elizabeth Bennet As one of Austen's most beloved characters, Elizabeth Bennet represents what most women would like to become: strong, independent, and loyal. Of course, she has her faults including a stubborn will of iron and a clinging to first impressions. Overall, Lizzie is bright and lovable...something to admire and aspire to. Elizabeth Bennet 88% Marianne Dashwood 84% Emma Woodhouse 72% Charlotte Lucas 63% Elinor Dashwood 59% Jane Bennet 44% Lady Catherine 25%
Whoah c'est cool dis donc je ne pensais pas être Lizzie, je me serais plus vu comme Marianne ou à nouveau Anne. Mais je constate que Marianne est très près derrière |
| | | Satine Flaming Eyes and Soul
Nombre de messages : 3352 Age : 34 Localisation : Lost in Thornfield. Date d'inscription : 05/07/2011
| Sujet: Re: Quizz : quel personnage de Jane Austen êtes-vous? Jeu 5 Juil 2012 - 19:06 | |
| C'est quand même bizarre que certaines ne puissent pas faire le 2ème test et d'autres y arrivent sans problème ... |
| | | ludi33 Fairest of all elves
Nombre de messages : 29502 Age : 45 Localisation : Bordeaux Date d'inscription : 21/06/2012
| Sujet: Re: Quizz : quel personnage de Jane Austen êtes-vous? Jeu 5 Juil 2012 - 19:17 | |
| Bon, et bien pour le premier test, je suis Lizzie. Pour le 2me, je crois que je suis la première Charlotte - Citation :
- You Scored as Charlotte Lucas
While her decisions aren't what most women would make, Charlotte has many attractive qualities that are often overlooked. She is a minimalist in her looks and flirtations, which is sometimes refreshing in the midst of women on the prowl. She is content in most situations, and enjoys the company of her friends. She does, however, leave her life too much to chance, but it seems to suit her. As one of Lizzie Bennet's closest friends, she is obviously a desirable companion.
Charlotte Lucas 78% Elizabeth Bennet 75% Elinor Dashwood 69% Marianne Dashwood 59% Jane Bennet 53% Emma Woodhouse 41% Lady Catherine 31%
Mais Lizzie est encore en bonne place |
| | | Mlle Molly Pauvre gouvernante
| Sujet: Re: Quizz : quel personnage de Jane Austen êtes-vous? Sam 25 Oct 2014 - 11:10 | |
| Je suis Catherine Morland... - Citation :
- ou are Catherine Morland of Northanger Abbey! You love a good Gothic romance - so much, in fact, that you'll fool yourself into thinking you're living one! You are imaginative and naive, which is at once endearing and perplexing. Perhaps your heart is TOO pure...but it is adventurous. After all, you love a trip to Bath or a stay at an ancient Abbey.
C'est marrant, parce que ce personnage ne m'a pas spécialement marquée... Peut-être, justement, qu'elle est trop comme moi ! |
| | | Lady A The Lady of Shalott
Nombre de messages : 2079 Localisation : France Date d'inscription : 05/05/2012
| Sujet: Re: Quizz : quel personnage de Jane Austen êtes-vous? Dim 21 Déc 2014 - 11:47 | |
| Je voulais tester ce nouveau quiz, mais le lien ne fonctionne plus |
| | | JaneBennetBingley Pauvre gouvernante
| Sujet: Jane Bennet ? Elinor Dashwood ? Fanny Price ? Dim 6 Déc 2015 - 17:54 | |
| Bonjour à tous, J'ai également fait le test et suis tombée sur Jane Bennet, ce qui me va bien ! Ce test-ci est en français mais attention ! on peut tomber sur des personnages pas très sympathiques (Lady Catherine de Burgh, Caroline Bingley...) : http://www.riddle.com/a/26230. Il existe également en version "héros de period drama" : http://www.riddle.com/a/26234. Il y a des personnages de l'univers de Jane Austen et d'autres auteurs anglais du XIXe. JBB |
| | | Contenu sponsorisé
| Sujet: Re: Quizz : quel personnage de Jane Austen êtes-vous? | |
| |
| | | | Quizz : quel personnage de Jane Austen êtes-vous? | |
|