Une auberge pour les admirateurs de Jane Austen, et bien plus encore... |
|
| Sex comes to Pemberley de Mary Bennet | |
| | Auteur | Message |
---|
Jess Swann Romancière anglaise
| Sujet: Sex comes to Pemberley de Mary Bennet Lun 21 Aoû 2017 - 18:21 | |
| Sex Comes to Pemberley moves from innocence to experience. Kitty s girlish fantasies about her dream-husband, Wickham, are shattered by a letter from Lydia, which gives a vivid account of her seduction in a seedy London inn. Contrary Mary cynically observes how the Bennet s family life is dominated by the Georgian marriage market and then reveals how she came to lose her own virginity before deciding to devote herself to the life of a writer. After the novella s central chapter in which love and lust meet harmoniously in the shady grounds of Pemberley, Jane s private, sometimes coded, journal reveals unexpected truths about her own sexual behavior and the gay scene in Regency London. Finally, in a half-asleep monologue, Mrs Bennet reflects on the love lives of her daughters intermingled with memories and fantasies centering on the present, past and future of her own sex life." - Mon avis:
Alors... comment dire ? Incompréhensible, surtout la dernière partie, celle de la mère, dépourvue de ponctuation ! La partie Kitty (la première) n'a rien de piquant, la lettre de Lydia est poussive, l'idée que Lizzy se donne à Darcy dans les bois de Pemberley ridicule et enfin... l'homosexualité de Jane est certes bien trouvée mais encore aurait-il fallu creusé l'histoire
Pour ne rien arranger, toute l'histoire est mal écrite et bâclée et peine à respecter les personnages...
Ce que j'aime : le fait que Jane soit intéressée par les femmes
Ce que j'aime moins : mal écrit
En bref : Un livre bâclé à la lecture pénible
Ma note
2/10
|
| | | Zakath Nath Romancière anglaise
| Sujet: Re: Sex comes to Pemberley de Mary Bennet Lun 21 Aoû 2017 - 19:28 | |
| Ça va, le titre n'est pas du tout racoleur |
| | | Marganne Lioness of Brittany
Nombre de messages : 4560 Age : 55 Localisation : With James, Aboard the Charlotte Rhodes Date d'inscription : 11/07/2009
| Sujet: Re: Sex comes to Pemberley de Mary Bennet Lun 21 Aoû 2017 - 20:25 | |
| Non, alors la, c'est trop J'espère que le livre va faire un flop |
| | | | Sex comes to Pemberley de Mary Bennet | |
|